Nieuwsbrief
Tournée Minérale is terug!
Voel je vrij met Tournée Minérale
De campagne voor 2023 zet volop in op ‘je vrij voelen’: vrij van een kater en de daarbij horende verloren dag, vrij van sociale druk om alcohol te drinken en vrij om tijdens de rest van het jaar op een doordachte manier zelf te bepalen wanneer je wel of niet een glas drinkt. Want hoe vaak drinken we uit gewoonte of omdat het ons voorgeschoteld of zelfs opgedrongen wordt? Nieuw dit jaar zijn o.a. een campagnevideo met Thuis-actrice Lynn Van den Broeck en kleurrijke campagnebeelden met ludieke slogans.
Maak de campagne bekend
Je kan niet enkel als lokaal bestuur, maar ook als bedrijf, zorgvoorziening, sportclub, ... een actie ondernemen om de campagne in de kijker te zetten. Surf naar de webpagina voor intermediairs en download er tips op maat van jouw sector. Je bestelt of downloadt er meteen ook gratis materiaal zoals affiches, bierviltjes, beeldschermafbeeldingen en zelfs de 'legendarische' Tournée Minérale polsbandjes.
Zie je het graag wat ruimer? Zet dan als organisatie in op 'gezonde activiteiten' en veranker zo de gezonde (en alcoholvrije) keuze in de dagelijkse werking van je organisatie:
- Voorzie bij elk van je activiteiten (bv. nieuwjaarsreceptie, persconferentie, opendeurdag, ledenevenement, ...) een gezond aanbod aan drankjes én hapjes. Inspiratie hiervoor doe je op in onze vernieuwde brochure 'Gezonde Recepties'.
- Meer uitgebreide inspiratie voor alcoholvrije alternatieven kan je opdoen in ons "Mini Mocktailboekje'. Dit is ook een perfect geschenkje om je team, bezoekers, cliënteel, ... te motiveren tot of belonen voor deelname aan Tournée Minérale!
- Zet je keuze voor een gezond aanbod extra in de kijker via onze gloednieuwe tafelstaander 'Gezond Evenement'.
Extra tip
Wist je dat het percentage van Belgen die wekelijks meer drinkt dan voorgeschreven door de Vlaamse richtlijn voor alcoholgebruik het hoogst ligt bij ouderen van 55-64 jaar? Bij deze doelgroep valt dus veel winst te boeken door middel van de campagne!
- Werkt je organisatie naar mensen in deze doelgroep? Verspreid dan zeker mee de folder 'Langer gezond genieten'.
- Je kan voor deze doelgroep ook eens een infosessie 'Ouder worden en alcohol' organiseren.
- Denk er ook eens aan om een preventieve aanpak rond alchol mee te integreren in het beleid van je organisatie. Hoe je dat doet, lichten we je graag toe!
